Αγαπητοί αναγνώστες, στο παρόν άρθρο του blog αναφέρουμε επιγραμματικά, νέα του Ελληνικου Κτηματολογίου για το μήνα Μάιο. Εν ολίγοις η αυξημένη παραγωγικότητα και η νέα υπηρεσία metavoles.ktimatologio.gr ξεχωρίζουν στις σχετικές ειδήσεις.
Ρεκόρ Παραγωγικότητας
Ρεκόρ παραγωγικότητας φαίνεται να διανύει το ελληνικό κτηματολόγιο. Συγκεκριμένα:
- Παρατηρείται σημαντική βελτίωση στους χρόνους διεκπεραίωσης υποθέσεων, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Αθήνα και ο Πειραιάς, σύμφωνα με εμπειρίες πολιτών και επαγγελματιών.
- Σε περιοχές όπως Αθήνα, Πειραιάς, Καλλιθέα, Παλλήνη, παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση στην ταχύτητα ελέγχου και καταχώρησης.
- Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου ψηφιακής διακυβέρνησης , την εβδομάδα 12–18 Μαΐου, ολοκληρώθηκαν 15.744 υποθέσεις, αριθμός ρεκόρ για τη λειτουργία του Κτηματολογίου, ξεπερνώντας την προηγούμενη καλύτερη καταγεγραμένη επίδοση των 12.959 υποθέσεων που είχε σημειωθεί λίγες εβδομάδες νωρίτερα.
Όσο κι αν φαίνεται ασυνήθιστο — και καλοδεχούμενα παράδοξο για τα ελληνικά δεδομένα που έχουμε συνηθίσει — από το 2024 και ιδιαίτερα μέσα στο 2025, οι ψηφιακές υπηρεσίες του Ελληνικού Κτηματολογίου έχουν αρχίσει να λαμβάνουν θετικά σχόλια και αναγνώριση από τον κόσμο. Όχι παντού και όχι χωρίς προβλήματα, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία βελτίωσης που αναφέρονται συνεχώς.
metavoles.ktimatologio.gr: Η νέα υπηρεσία
Το νέο εργαλείο, metavoles.ktimatologio.gr, λανσαρίστηκε σιωπηλά. Ακόμη φαίνεται να υπάρχουν προβλήματα λειτουργίας — η χρησιμότητά του όμως αναμένεται να είναι εντυπωσιακή. Συγκεκριμένα:
- Θα επιτρέπει στον πολίτη να δηλώσει μεταβολές στα στοιχεία της ιδιοκτησίας του, χωρίς επίσκεψη σε υπηρεσία.
- Θα μειώνει δραστικά την ανάγκη για προσφυγές.
- Θα παρέχει διάφανη παρακολούθηση της υπόθεσης και σαφή αιτιολόγηση κάθε απόφασης.
- Θα προσφέρει ταχύτητα, αμεσότητα, υποστήριξη.
Τι πρέπει να προσέξουμε:
Δεν είναι όλα ιδανικά. Και δεν πρέπει να τα ωραιοποιούμε. Η γραφειοκρατία υπάρχει ακόμη. Πολλοί παλαιότεροι χρήστες ή γενικότερα οι άνθρωποι χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, παραμένουν στο «τεχνολογικό περιθώριο» και δε μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις δυνατότητες. Συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν γολγοθά για τη διευθέτηση των υπηρεσιών τους.
Δεν έχουν όλοι gov.gr. Δεν έχουν όλοι email. Δεν είναι και υποχρεωμένοι θα έλεγε κανείς, παρ’όλο που προτείνεται.
Χρειάζεται μέριμνα. Κάτι περισσότερο από ένα τηλεφωνικό κέντρο που σε παραπέμπει σε πλατφόρμα που σε παραπέμπει πίσω στο τηλεφωνικό κέντρο.